Dagbesteding eXplore Groep vindt het belangrijk dat je tevreden bent over de begeleiding en ondersteuning die je van ons ontvangt. Toch kan het zo zijn dat er dingen gebeuren waar je het niet mee eens bent of doen wij dingen op een manier waarin jij je niet kunt vinden. Jouw klacht is voor ons aanleiding om met jou in gesprek te gaan.

 

Wie kan er een klacht indienen?

Deelnemers die van ons zorg ontvangen kunnen een klacht indienen, maar ook een familielid of jouw (wettelijk) vertegenwoordiger kan samen met jou of zelfstandig een klacht indienen.

 

Bij wie dien je een klacht in?

In gesprek met een medewerker

In eerste instantie proberen wij de klacht samen met jou op te lossen. Je kunt dan ook jouw klacht indienen bij de betrokken medewerker van Dagbesteding eXplore Groep. Wij registreren jouw klacht en zullen er zorgvuldig en professioneel mee omgaan. De leidinggevende van Dagbesteding eXplore Groep – Anno Loef – wordt altijd op de hoogte gesteld wanneer er een klacht wordt ingediend. Wij streven ernaar om samen met jou tot een oplossing te komen. Toch kan het zijn dat je er samen niet uitkomt, dan kun je een schriftelijke klacht indienen via het klachtenformulier.

Je kunt het klachtenformulier vinden op onze website of opvragen bij een medewerker. Wanneer je het klachtenformulier hebt ingevuld dan kun je deze mailen naar exploregroep@gmail.com of je kunt het formulier aan een medewerker geven.

 

Bij de onafhankelijke Klachtencommissie

Dagbesteding eXplore Groep beschikt over een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris is een onafhankelijk persoon die jou kan ondersteunen bij het zoeken naar een oplossing voor jouw klacht. Wanneer de klachtenfunctionaris jouw klacht heeft ontvangen via het elektronische klachtenformulier, neemt de klachtenfunctionaris contact met jou op. Je krijgt de ruimte om jouw klacht toe te lichten. Er wordt jou om toestemming gevraagd om mij als betrokken zorgaanbieder te informeren.

Vervolgens worden er afspraken gemaakt. De klachtenfunctionaris stelt Dagbesteding eXplore Groep ook op de hoogte van de ingediende klacht. De klachtenfunctionaris gaat kijken of er nog een gesprek mogelijk is; eventueel kan de klachtenfunctionaris daarbij aanwezig zijn om te bemiddelen. Binnen zes weken ontvang je van Dagbesteding eXplore Groep als zorgaanbieder een schriftelijke reactie op jouw klacht. Ook de klachtenfunctionaris stuurt een afsluitende brief met daarin het resultaat van de afhandeling en de bemiddeling van jouw klacht.

 

De klachtenfunctionaris behandelt een klacht altijd in vertrouwelijkheid. Alleen in overleg met jou worden stappen ondernomen. De klachtenfunctionaris handelt neutraal en onpartijdig. Het contact met de klachtenfunctionaris is gratis.

 

Privacy

De klachtenfunctionaris registreert jouw klacht en jouw persoonsgegevens en werkt volgens de privacyregels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

 

Wijziging

Dagbesteding eXplore Groep kan deze Klachtenregeling wijzigen als daartoe aanleiding is. De gewijzigde versie zal de oude versie vervangen en op de website worden gepubliceerd.

“De handen uit de mouwen steken, daar hou ik van! eXplore maakt dat mogelijk voor mij.”

Farid

"Ik ben van alle markten thuis, zoals het verwijderen van drijfafval in de grachten, onderhoud in de groenvoorziening en het verzorgen van de dieren bij Europarcs.

Julian

“Geen dag bij eXplore is voor mij hetzelfde. Er is altijd wel wat te doen en dat maakt het voor mij juist zo leuk!”

Dave

"Iedereen kan en mag zichzelf zijn. Er wordt altijd gekeken naar mogelijkheden en niet naar onmogelijkheden. Ik ga iedere dag met plezier heen en voel mij dan ook echt thuis bij eXplore"

Ramon

“Het voeren van de dieren in het Wilhelminapark in Meppel vind ik het leukste om te doen.”

Paul

Samenwerkingen waar wij trots op zijn:

Een dagje meelopen of meer informatie ontvangen?

Neem gerust contact met ons op.

Anno Loef

06 21 81 03 36

Yvonne van Urk

06 14 56 25 23

Mailen kan ook!

exploregroep@gmail.com